10
Proiectul Femei in Afaceri, o premiera de succes

Iti povesteam la ultima noastra intalnire virtuala cum spiritul antreprenorial, printr-o impletire cu personalitatea mea, ce s-a dovedit pe cat de fericita, pe atat de solicitanta si provocatoare, a modelat primele mele initiative in business. Ti-am promis si ca voi reveni cu povestea proiectului Femei in Afaceri, care mi-a oferit, in primul rand, satisfactia de a aduce o reala valoare adaugata in parcursul profesional al multor femei extraordinare, cu povesti fascinante si opinii puternice. Dar, mai mult decat atat, Femei in Afaceri m-a ajutat sa cresc, sa descopar noi perspective din care universul business poate fi abordat, sa inteleg cum pot convietui in sinergie perfecta spiritul antreprenorial si feminitatea.

Femei in Afaceri s-a nascut in anul 2009, atunci cand criza economica a inceput sa se resimta puternic si asumat si in Romania. A fost o etapa foarte dificila pentru noi toti, si cu atat mai mult pentru generatia mea - care s-a format pe parcursul unei perioade de tranzitie, in care principille capitalismului abia incepeau sa prinda contur. Majoritatea jucatorilor din piata nu erau pregatiti sa se inarmeze in fata situatiilor atipice cu care s-au confruntat, iar antreprenorii romani, care formau o patura socio-economica destul de tanara, au resimtit socul foarte puternic. Acesta era contextul in care, fara ca in mod obligatoriu sa constientizez gravitatea situatiei generale – cred ca nimeni nu o facea la acel moment – am hotarat sa „iau atitudine”. Simteam, in primul rand, nevoia de a impartasi problemele de care ma loveam cu alte persoane care rezonau cu situatia mea, scopul fiind de a realiza schimburi constructive de idei si experiente. Mai mult, venind dintr-un univers profesional eminamente masculin, imi doream sa cunosc si perspectiva feminina asupra lumii afacerilor. Am hotarat sa abordez „criza economica” nu cu incordare si teama, ci cu dorinta de a ma dezvolta si cu curiozitatea de a-i descoperi pe „ceilalti” aflati in aceeasi situatie. Nu este un cliseu, credeam si inca mai cred acest lucru: fiecare problema ofera oportunitatea unei solutii si, implicit, castigul unei noi experiente; iar, cand, mai multe experiente ale unor persoane cu principii, valori si obiective similare sunt comunicate deschis, toate aceste persoane vor pleca mai bogate prin impartasirea lor. Ergo: „femei in afaceri”. Nu intamplator grupul nostru a adoptat aceasta identitate, si nu cea mult mai uzuala de „femei de afaceri” – si aceasta fiindca optica a fost de a aduce la un loc experientele cat mai diverse ale femeilor din mediul de business, nu doar ale antreprenoarelor, ci si ale doamnelor angajate in companii sau ale celor care au urmat cariere liberale.

Primul pas a fost crearea unui grup profesional pe LinkedIn – insa un al doilea pas s-a dovedit necesar cat de curand: desi comunitatea a inceput cu putine membre, sau poate tocmai din acest motiv, simteam cu toatele nevoia unei interactiuni mult mai directe, mai personale, mai...intense. De aceea, la scurt timp de la infiintare, am hotarat sa ne si intalnim. Intalnirile noastre s-au structurat foarte riguros, urmand, concret, un model de dialog bazat pe obiectivul nostru comun de a stabili contacte si relatii profesionale, de a primi opinii avizate si punctuale. Vestea „intalnirilor de socializare” a circulat rapid, cafenelele si ceainariile pe care le frecventam s-au dovedit in curand prea putin spatioase pentru nevoile noastre, vocile simteau nevoia de a se auzi intr-o formula statuata, si de aici au rezultat evenimente de business networking, prima platforma online dedicata femeilor in afaceri, prima conferinta internationala a organizatiei, dar si alte „premiere”. Ca sa va dau un exemplu relevant pentru amploarea „fenomenului” Femei in Afaceri, astazi, dupa putin mai mult de cinci ai de la primul pas, dar si dupa peste 100 de evenimente de business networking organizate, grupul de pe LinkedIn – de la care s-a dezvoltat acest proiect - numara aproape 2500 de membre.

Sunt multe de spus despre performantele organizatiei noastre, multe initiative, multe proiecte, multe succese – si prin „succese” ma refer in principal la relatiile profesionale constructive care s-au creat, la resursele care s-au impartasit, la sustinerea si coeziunea membrelor comunitatii Femei in Afaceri. Acum, cand ma apropii de finalul acestui nou capitol din spatele povestii ALISIA ENCO, realizez ca multitudinea sentimentelor pozitive ce ma leaga de toti acesti ani petrecuti crescand comunitatea Femei in Afaceri nu pot fi curpinse in doar cateva cuvinte. De aceea, promit ca voi reveni curand cu o perspectiva diferita asupra implicarii mele in organizatie – cea din profunzime, cea a muncii si a sacrificiilor care au facut sa „merite” aceste proiect creat de si pentru femeile din mediul de business, dar si cea a transformarilor prin care a trecut Alice concretizand acest proiect. Intre timp, nu uita sa ne urmaresti in media sociala si, daca nu ai facut-o pana acum, sa te abonezi la newsletterul ALISIA ENCO.

Alice Botnarenco